W dniu 11.08.2020r., na autostradzie A1, w okolicach Torunia, inspektorzy z grudziądzkiego oddziału WITD Bydgoszcz, zatrzymali do kontroli zespół pojazdów należący do czeskiego przewoźnika. Analizując dokumenty przewozowe CMR ustalono, iż ww. zespołem pojazdów wykonywany był międzynarodowy transport ładunku wełny mineralnej z Białorusi do odbiorców w Polsce. W związku z tym, iż ładunek został załadowany w państwie niebędącym członkiem Unii Europejskiej (Białoruś) i był transportowany do kraju innego niż kraj rejestracji pojazdu (Polska), transport ładunku wymagał posiadania przez przewoźnika zezwolenia KR-3 lub zezwolenia EKMT.
Kierowca nie posiadał w pojeździe i nie okazał do kontroli wymaganego w związku z wykonywanym przewozem zezwolenia – okazał jedynie wypis z licencji wspólnotowej dotyczącej międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy.
Jak się okazało to nie koniec problemów czeskiego przewoźnika. W trakcie oględzin pojazdu stwierdzono również usterki stanu technicznego poważne oraz niebezpieczne: widoczny i uszkodzony kord na jednej z opon, zużycie tarcz hamulcowych oraz nadmierny luz na końcówce drążka kierowniczego.
W związku ze stwierdzeniem usterki niebezpiecznej oraz brakiem wymaganego zezwolenia w przewozie międzynarodowym rzeczy, wobec przewoźnika oraz osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie wszczęto postępowania administracyjne. Pojazd skierowano na wyznaczony parking depozytowy do czasu uzyskania zezwolenia, uiszczenia kaucji oraz usunięcia usterek w pojeździe.
|