Po pobraniu danych z pamięci tachografu oraz karty kierowcy stwierdzono wystąpienie istotnych zdarzeń, które mogły wskazywać, że w kontrolowanym pojeździe zainstalowano niedozwolone urządzenie umożliwiające kierowcy ingerencję w pracę tachografu. W związku z powyższym, przedmiotowy pojazd został skierowany do serwisu tachografów, gdzie przeprowadzono dalsze czynności kontrolne.
Stwierdzono, że przy skrzyni biegów w miejscu do tego przewidzianym znajdował się zainstalowany czujnik ruchu o numerze innym niż numer czujnika ruchu, który został wprowadzony do pamięci tachografu.
W kabinie kierowcy natomiast stwierdzono zamontowany wyłącznik drugiego niezależnego sygnału prędkości i drugi czujnik ruchu KITAS 2+, którego numer został wprowadzony do pamięci tachografu. Urządzenia te tworzyły jeden mechanizm, za pomocą którego kierowca miał możliwość ingerowania
w pracę tachografu i podczas, gdy faktycznie pojazd się poruszał, na karcie kierowcy oraz w pamięci tachografu rejestrowany był postój.
Prezentowany przypadek jest kolejnym przykładem nieuczciwej konkurencji który został wyeliminowany przez inspektorów z Bydgoszczy.
|