Do kontroli wytypowano trzy pojazdy które swoimi parametrami przekraczały normy dla dróg o najwyższym możliwym parametrze nacisku osi pojedyńczej wynoszącym 11,5t.
W wyniku przeprowadzonych pomiarów stwierdzono:
1 pojazd:
- nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu wynoszący 13,4t, zatem przekraczający wartość dopuszczalną (10t) o wartość 3,4t, tj. o 34 %,
2 pojazd:
- nacisk podwójnej osi napędowej samochodu wynoszący 23,1t, zatem przekraczający wartość dopuszczalną (18t) o wartość 5,1t, tj. o 28,33 %,
- nacisk pojedynczej osi nienapędowej przyczepy wynoszący 11,7t, zatem przekraczający wartość dopuszczalną (10t) o wartość 1,7t, tj. o 17 %,
- rzeczywista masa całkowita wynosząca 48,5t, zatem przekraczająca wartość dopuszczalną (40t) o wartość 8,5t, tj. o 21,25%,
3 pojazd:
- przekroczenie dopuszczalnego nacisku na pojedynczą oś napędową o 2,1 t zatem przekraczający wartość dopuszczalną (10t) o wartość 2,1t, tj. o 21 %.
Wszystkie powyższe pojazdy zostały skierowane na parking depozytowy do czasu doprowadzenia ich do stanu zgodnego z normatywnością. Dodatkowo w stosunku do przewoźników, zostały wszczęte postępowania wyjaśniające.
Przeprowadzone w dniu dzisiejszym kontrole pokazują, że obecność ITD na drogach realnie wpływa na poprawę stanu infrastruktury drogowej. Przedmiotowe kontrole będą zatem cyklicznie powtarzane.
|