Po zatrzymaniu pojazdów do kontroli okazało się, że przewożone są nimi elementy konstrukcyjne członów tramwajów. Już na pierwszy rzut oka wydawało się, że pojazdy te są wyższe, szersze i dłuższe niż pozwalają na to właściwe przepisy.
Do kontroli okazano jednak tylko jedno zezwolenie kategorii III, które zezwala na wykonywanie przewozów drogowych pojazdami nienormatywnymi, których wysokość nie przekracza 4,3m, długość 23m a szerokość 3,2m.
Przeprowadzona kontrola wykazała, iż wysokość pierwszego z pojazdów wynosi 4,44m, co oznacza iż przekroczyła dopuszczalne parametry wynoszące 4m o 0,44m natomiast w przypadku drugiego z pojazdów stwierdzono, iż jest on dłuższy od maksymalnych wartości dopuszczalnych o 7,76m, szerszy o 0,26m oraz wyższy o 0,54m. W przypadku tak dużych przekroczeń dopuszczalnych parametrów, przewoźnik przed rozpoczęciem wykonywania przewozu drogowego winien był uzyskać zezwolenie kategorii VII. Ponadto w przypadku drugiego z pojazdów, przejazd ten winien być pilotowany przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia. Z uwagi na stwierdzone naruszenia, dalszy przejazd kontrolowanych pojazdów został wstrzymany do czasu uzyskania przez przewoźnika stosownych zezwoleń. Dodatkowo w stosunku do przewoźnika i załadowcy zostały wszczęte postępowania wyjaśniające.
Niepokojącym jest fakt, iż przewoźnik świadomie wykonywał przejazd pojazdami nienormatywnymi bez stosownych zezwoleń, co stanowi kolejny przykład nieuczciwej konkurencji w transporcie nienormatywnym.
|