Z okazanych do kontroli dokumentów przewozowych wynikało, iż kierowca będący jednocześnie przedsiębiorcą wykonującym transport drogowy rzeczy, wraca po rozładunku z Koszalina do Warszawy. W tachografie znajdowała się wykresówka, którą kierowca rozpoczął około 40 minut przed kontrolą w Bydgoszczy. Wcześniejsza wykresówka, jaką okazał kierowca do kontroli była z dnia 10 czerwca. Za okres od 11 czerwca do 16 czerwca kierowca okazał zaświadczenie o działalności potwierdzające, iż w tych dniach nie prowadził pojazdów i miał czas wolny od pracy. Uwagę inspektora kontrolującego ten przewóz zwróciły fragmenty zniszczonych wykresówek znajdujące się w kabinie pojazdu. Po skompletowaniu tych fragmentów okazało się, iż są to wykresówki zawierające zapisy aktywności kontrolowanego kierowcy z dni 14, 15 i 16 czerwca. Tym samym stwierdzono, iż kontrolowany przedsiębiorca zniszczył swoje wykresówki i wystawił sobie zaświadczenie o działalności potwierdzające odpoczynek, którego w rzeczywistości nie odebrał. Wobec nieuczciwego przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne z tytułu ukrywania, likwidowania, niszczenia, podrabiania lub przerabiania danych zarejestrowanych na wykresówkach. Zgodnie z kwalifikacją naruszeń wskazaną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2016/403 z dnia 18 marca 2016 r. stwierdzone naruszenie należy go grupy najpoważniejszych naruszeń odnoszących się do sposobu użytkowania tachografu, karty kierowcy lub wykresówek.
|