W momencie zatrzymania ww. środka transportu do kontroli drogowej przedsiębiorca, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, wykonywał międzynarodowy transport drogowy ładunku podzielnego, sypkiego, w postaci szkła tłuczonego, na trasie z miejscowości Gostynin, do miejscowości Launeburg (Niemcy).
W wyniku przeprowadzonych pomiarów oraz ważenia pojazdu stwierdzono naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym oraz naruszenia przepisów ustawy prawo o ruchu drogowym. Rzeczywista masa całkowita pojazdu członowego wynosiła 51,8t, zatem przekraczała wartość dopuszczalną (40t) o wartość 11,8t tj. o 29,50%. Ponadto, nacisk pojedynczej osi napędowej ciągnika samochodowego wynosił 13,6t, zatem przekroczył wartość dopuszczalną (11,5t) o wartość 2,1t tj. o 18,26%, a nacisk potrójnej osi nienapędowej przekroczył wartość dopuszczalną (24t) o wartość 6,4t tj. o 26,66%.
W związku z powyższym, wobec przewoźnika wszczęte zostały postępowania administracyjne, na kierowcę nałożono stosowne mandaty karne, a pojazd skierowany został na właściwy parking.
Dodatkowo, podczas prowadzonych działań kontrolnych tego samego przewoźnika ujawniono nierejestrowanie za pomocą tachografu na karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości, aktywności kierowcy i przebytej drogi. Wobec powyższego, kierowca ukarany został kolejnym mandatem karnym.
Pojazd, do czasu ustania przyczyny naruszenia został skierowany na parking depozytowy.
|