W dniu 27 października br. na autostradzie A1 w okolicach Torunia, inspektorzy z włocławskiego oddziału kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego wytypowali mobilnie do kontroli zespół pojazdów, którym przewożone były cztery zbiorniki betonowe (szamba) z okolic Radomia do odbiorców w woj. pomorskim. Po skierowaniu zestawu na wagę okazało się, że waży on 55,3 tony i jest za ciężki, względem 40-tonowej normy, o ponad 15 ton. Tak duża masa przewożonych szamb doprowadziła do przekroczenia dopuszczalnych nacisków podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego o prawie 7 ton oraz przekroczeń nacisków osi przyczepy od 0,15 do 0,75 tony.
Weryfikacja zapisów tachografu zamontowanego w ciężarówce ujawniła ponadto, że kierowca prowadził pojazd bez zalogowanej w tachografie kary cyfrowej i tym samym nie rejestrował swojego czasu pracy.
Kontrola zakończyła się mandatami karnymi dla kierującego oraz wszczęciem postępowań administracyjnych wobec zatrudniającego szofera przedsiębiorcy. Masa całkowita i naciski osi zestawu musiały zostać przywrócone do wartości normatywnych – co wiązało się z koniecznością rozładowania części przewożonego ładunku.
|