Pierwszy 3-osiowy samochód ciężarowy, którym przewożone były dwa zbiorniki betonowe, został wytypowany do kontroli w okolicach Grudziądza. Po zważeniu okazało się że pojazd jest o ponad 10 ton za ciężki: zamiast przepisowych 26 ton ważył 36,6 ton, a dopuszczalny nacisk jego podwójnej osi napędowej o ponad 7 ton przekraczał 19-tonową normę.
Drugi wytypowany do kontroli koło Torunia 5-osiowy zespół pojazdów ważył 52,35 ton, czyli o ponad 12 ton za dużo. Tutaj również doszło do przekroczenia dopuszczalnych nacisków podwójnej osi napędowej pojazdu samochodowego – tym razem po ponad 6 ton.
W obydwu przypadkach kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi, a wobec przedsiębiorców realizujących przewozy drogowe, którzy byli jednocześnie załadowcami przewożonych zbiorników betonowych, zostały wszczęte postępowania administracyjne o nałożenie wysokich kar pieniężnych. Ponadto pojazdy musiały zostać częściowo rozładowane – tak, aby ich masy całkowite i naciski osi mieściły się w normach.
|