W dniu 28 lipca br. w godzinach nocnych, na drodze wojewódzkiej nr 241, partol bydgoskiej ITD zatrzymał do kontroli zespół trzech pojazdów, czyli tzw. „stonogę”, którym przewożone były dwa kontenery morskie. Po skierowaniu na wagę okazało się że zestaw waży 66,25 t, zamiast dopuszczalnych 40 t, a naciski potrójnej osi przyczepy wynosiły 27,5 t i tym samym przekroczyły 24-tonową normę o 3,5 t. Ale to był dopiero początek nieprawidłowości. Podczas sprawdzenia w systemie Centralna Ewidencja Pojazdów okazało się, że pojazdy nie mają aktualnych badań technicznych. Również tachograf cyfrowy zamontowany w ciągniku siodłowym nie posiadał aktualnej kalibracji. Ponadto analiza czasu pracy kierowcy wykazała, że prowadził on pojazd bez zalogowanej w tachografie swojej karty cyfrowej i tym samym nie rejestrował swojego czasu pracy.
Skutkiem kontroli było wstrzymanie przewozu do czasu przywrócenia normatywności zespołu pojazdów, co wiązało się z rozpięciem przyczep. Kierowca został ukarany mandatem karnym, a wobec przewoźnika drogowego i osoby zarządzającej operacjami transportowymi zostały wszczęte postępowania administracyjne o nałożenie kar pieniężnych.
|