Pojazd ten, po zatrzymaniu, skierowano na punkt kontrolny wyposażony w stacjonarną wagę do pomiarów dynamicznych, celem weryfikacji parametrów wskazanych przez wagę preselekcyjną, przez którą kierowca przejechał wjeżdżając do Bydgoszczy. Przeprowadzone ważenie wykazało
ogromne przekroczenia dopuszczalnych wartości, tj.:
- nacisk pojedynczej osi napędowej ciągnika samochodowego wyniósł 15,59 t i przekroczył wartość dopuszczalną (11,5 t) o wartość 4,09t, tj. o 35,57%,
- nacisk potrójnej osi nienapędowej naczepy wyniósł 27,13t i przekroczył wartość dopuszczalną (24t) o wartość 3,13t, tj. o 13,04%,
- rzeczywista masa całkowita pojazdu wyniosła 61,54t, i przekroczył wartość dopuszczalną (40t) o wartość 21,54t, tj. o 53,86%.
Z uwagi na stwierdzone nieprawidłowości, zarówno w stosunku do przewoźnika jak i do załadowcy, zostały wszczęte postępowania wyjaśniające zagrożone najwyższymi sankcjami karnymi. Dodatkowo, przewoźnik został zobligowany do doprowadzenia w trakcie prowadzonych czynności kontrolnych pojazdu do stanu zgodnego z normatywnością, co też uczynił, wzywając na punkt kontrolny specjalistyczny sprzęt.
Podkreślenia wymaga, że tak kolosalnie przeładowany pojazd, stwarza ogromne zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego, bowiem nie tylko o kilkaset procent wydłuża się jego droga hamowania ale również w przypadku nagłej sytuacji na drodze, nie wszystkie systemy bezpieczeństwa zamontowane w tym pojeździe, takie jak chociażby ABS, zadziałają w sposób prawidłowy.
|