Przeprowadzone działania były możliwe dzięki uprzejmości i wsparciu technicznemu koncesjonariusza autostrady A1, tj. firmy Gdańsk Transport Company S.A oraz operatora A1- Spółki Intertoll Polska.
W wyniku działań kontrolnych nie ujawniono kierujących pojazdami ciężarowymi pod wpływem alkoholu.
Dodatkowo inspektorzy przy okazji prowadzonych czynności sprawdzających, ujawnili 12 przypadków ingerencji w zapisy urządzeń rejestrujących czas pracy kierowców. Przedmiotowe manipulacje w zapisy tachografów polegały na podłączeniu niedozwolonego urządzenia we wnętrzu tachografu, modyfikowaniu czujnika ruchu, wyłączeniu sygnału IMS oraz jeździe na cudzej karcie kierowcy.
Za stwierdzone naruszenia nałożono mandaty karne w stosownej wysokości oraz wszczęto postępowania administracyjne.
W tym miejscu wskazać należy, iż manipulacje w zapisy tachografów niosą bardzo wielkie zagrożenia w ruchu drogowym. Pierwszym z nich jest zmęczenie kierującego, który nierzadko prowadzi pojazd za dwóch kierowców, co niesie duże prawdopodobieństwo zdarzenia drogowego z udziałem pojazdu ciężarowego. Natomiast, kierujący manipulujący zapisy urządzenia rejestrującego, mogą nie zdawać sobie sprawy, iż w tym czasie systemy odpowiadające za bezpieczeństwo pojazdu tj. ABS, EBS i ESP nie działają lub działają wadliwie.
|