W dniu 24.07 br., około godziny 1:30 w nocy, na drodze krajowej nr 10 odcinku Makowiska-Stryszek, został zatrzymany do kontroli przez Policję 7-osiowy pojazd członowy przewożący ładunek ponadnormatywny.
Pojazd skierowano do bezpiecznego miejsca zatrzymania, a następnie przekazano do kontroli inspektorowi ITD.
Pojazdem wykonywany był przewóz drogowy 2 dźwigarów suwnicy stanowiących ładunek podzielny na trasie z miejscowości Strzelce Opolskie do miejscowości Białe Błota.
Kierujący okazał do kontroli zezwolenie kategorii VI na przejazd pojazdu nienormatywnego z ładunkiem niepodzielnym o długości do 30m. i masie nie przekraczającej 60t.
W związku z podejrzeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów wagowych kontrolowanego pojazdu członowego, dokonano jego ważenia pomiarów wymiarów zewnętrznych. W wyniku przeprowadzonych pomiarów oraz ważenia stwierdzono (po odjęciu możliwych błędów pomiarowych): iż długość zespołu pojazdów wynosiła 35,77 m co stanowiło przekroczenie o 19,27 m tj. 116,79%. Natomiast rzeczywista masa całkowita zespołu pojazdów wyniosła 53200kg i generowała przekroczenie normy o 13200 kg.
W oparciu o uzyskane wyniki ważenia oraz wyniki pomiarów zewnętrznych (długość pojazdu członowego przekraczała wartość określoną w zezwoleniu, rzeczywista masa całkowita pojazdu przekraczała wartość dopuszczalną) stwierdzono, że w niniejszym przypadku realizowany był przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym o parametrach wymiarowo-wagowych przewidzianych dla zezwolenia kategorii VII.
Wobec uczestników przewozu drogowego wszczęto postępowania administracyjne.
|