W związku z uzasadnionym przypuszczeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów wagowych dokonano pomiarów wymiarów zewnętrznych, nacisków osi oraz rzeczywistej masy całkowitej kontrolowanego środka transportu. Kontrolę przeprowadzono na stanowisku pomiarowym, wyposażonym w stacjonarną wagę do pomiarów dynamicznych położonym w ciągu Al. Armii Krajowej w Bydgoszczy.
W wyniku przeprowadzonego ważenia kontrolowanego środka transportu z ładunkiem stwierdzono, że rzeczywista masa całkowita wynosiła 48,18 t., zatem przekraczała wartość dopuszczalną (42,0 t.) o wartość 6,18 t. tj. o 14,71 %.
Ponadto, nacisk pojedynczej osi napędowej ciągnika samochodowego wynosił 13,96 t., zatem przekroczył wartość dopuszczalną (11,5 t.) o wartość 2,46 t., tj. o 21,38 %.
W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono zatem przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym o parametrach wymiarowo-wagowych odpowiadających zezwoleniu kategorii VII, z naruszeniem zakazu przewozu ładunku innego niż ładunek niepodzielny, o którym mowa w art. 64 ust. 2 ww. ustawy. Z tytułu stwierdzonego naruszenia wobec podmiotu wykonującego przedmiotowy przewóz drogowy zostało wszczęte przez Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego postępowanie wyjaśniające. Do czasu zakończenia kontroli nadmiar ładunku został usunięty.
Dodatkowo, w trakcie kontroli stwierdzono naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym, polegające na wykonywaniu przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące bez wymaganego sprawdzenia okresowego oraz niewyposażenie kierowcy w świadectwo kierowcy. Z uwagi na uchybienia w stanie technicznym zatrzymano dowód rejestracyjny kontrolowanego ciągnika.
|