Przewóz ten nakładał na przewoźnika obowiązek stosowania przepisów umowy o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP). Naczepa, w której przewożono mrożoną żywność nie posiadała tabliczki potwierdzającej aktualne dopuszczenie do przewozu ładunków podlegających pod umowę ATP. Kierujący okazał do jedynie kontroli kserokopię „ważnego” certyfikatu ATP. Wnikliwa analiza okazanej przez kierowcę kserokopii certyfikatu wzbudziła wątpliwości inspektorów dotyczące oryginalności skopiowanego dokumentu. Wobec podejrzenia, iż skopiowanie dokumentu miało na celu ukrycie manipulacji danymi zawartymi w certyfikacie skierowano zapytanie do duńskiego organu, który miał przedmiotowy certyfikat wydać. Odpowiedź Strony duńskiej potwierdziła, że okazany certyfikat nie został wydany dla kontrolowanej naczepy. W związku z brakiem dokumentu potwierdzającego dopuszczenie naczepy do międzynarodowych przewozów żywności szybko psujących się wobec przewoźnika wszczęto postępowanie wyjaśniające i pobrano kaucję na poczet kary.
|