Pierwszy wytypowany do kontroli zespół pojazdów przewoził ładunki drobnicowe umieszczone w dwóch kontenerach 20-stopowych. Po skierowaniu na wagę okazało się, że zestaw zamiast dopuszczalnych 40 ton waży o ponad 16 ton więcej.W drugim przypadku przewożone pojazdem członowym trzy betonowe elementy spowodowały przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej zestawu o ponad 18 ton i przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi naczepy. Ponadto tachograf cyfrowy zamontowany w ciągniku nie został poddany kalibracji w wymaganym terminie.
W obydwu przypadkach wobec przewoźników drogowych zostały wszczęte postępowania administracyjne o nałożenie kar pieniężnych. Zestaw z kontenerami po rozpięciu przyczepy z jednym kontenerem i doprowadzeniu masy całkowitej do stanu zgodnego z przepisami mógł kontynuować przewóz drogowy, a zestaw przewożący elementy betonowe – z uwagi na brak możliwości rozładunku – trafił na parking strzeżony.
|