Jednocześnie, w trakcie działań sprawdzano stan trzeźwości kierujących. W ponad 160 kontrolach nie ujawniono kierujących pojazdami ciężarowymi pod wpływem alkoholu.Dodatkowo, inspektorzy w trakcie prowadzonych czynności sprawdzających, ujawnili 7 przypadków ingerencji w zapisy urządzeń rejestrujących czas pracy kierowców. Przedmiotowe manipulacje w zapisy tachografów polegały na podłączeniu niedozwolonego urządzenia, prowadzeniu pojazdu na cudzej karcie kierowcy lub bez cyfrowej karty umieszczonej w tachografie. W jednym przypadku, kierowca ( jednocześnie przewoźnik) wykonywał przewóz drogowy bez uprawnień transportowych i bez wydanej karty cyfrowej. W pozostałych przypadkach, poza najpoważniejszymi naruszeniami dot. manipulacji, ujawniono liczne naruszenia z zakresu ustawy o transporcie drogowym.Za stwierdzone naruszenia nałożono mandaty karne w stosownej wysokości oraz wszczęto postępowania administracyjne.
Przeprowadzone trzygodzinne działania kontrolne pokazują skalę nadużyć w zakresie niedozwolonych ingerencji w zapisy tachografów.
Działania Inspektorów WITD w Bydgoszczy były możliwe dzięki wsparciu koncesjonariusza autostrady A1, firmy Gdańsk Transport Company S.A oraz operatora A1 spółce Intertoll Polska.
|