Dzisiaj (19.04) w godzinach porannych na drodze ekspresowej S5, inspektorzy z WITD w Bydgoszczy, zatrzymali do kontroli pojazd członowy, którym przewoźnik z województwa mazowieckiego przewoził dwa kontenery 20-stopowe załadowane różnymi ładunkami drobnicowymi.
Wstępna analiza dokumentów przewozowych wskazywała, że masa przewożonych ładunków jest zbyt duża – dlatego pojazd skierowany został na stanowisko kontroli mas i nacisków osi. Ważenie potwierdziło przypuszczenia inspektorów: pojazd zamiast przepisowych 40 t ważył 64,5 t.
Tak znacznie przeładowany pojazd powoduje przyspieszoną degradację dróg – dlatego kierujący mógł kontynuować nim przewóz dopiero po pozbyciu się nadmiaru przewożonego ładunku.
Nadmiar towaru to nie jedyny problem ujawniony podczas kontroli. Tachograf nie został poddany kalibracji w wymaganym terminie a kierujący prowadził pojazd bez zalogowanej w tachografie cyfrowej kierowcy. Główny powód braku karty w tachografie to przekroczone normy czasu pracy skutkujące naruszeniami na kilkanaście tysięcy złotych. Dodatkowo, jeden z pojazdów nie posiadał aktualnych badan technicznych.
Kierowca został ukarany mandatami karnymi, a wobec przewoźnika drogowego zostały wszczęte postępowania administracyjne o nałożenie kar pieniężnych. Dalsza podróż była możliwa po odebraniu przez kierującego stosownego odpoczynku dobowego oraz rozładunku nadwyżki towaru.
|