Pierwszym zespołem pojazdów przedsiębiorca z woj. kujawsko-pomorskiego, będący jednocześnie załadowcą towaru, wykonywał transport drogowy produktów z drewna. W wyniku ważenia okazało się, że masa środka transportu z ładunkiem wynosi 42,2 ton i o ponad 2 tony przekracza wartość dopuszczalną, wynoszącą 40 ton. Niechlubnym „rekordzistą dnia” okazał się jednak przewoźnik drogowy z woj. małopolskiego, który wykonywał transport drogowy piwa puszkowanego umieszczonego w dwóch 20-stopowych kontenerach. Rzeczywista masa całkowita zespołu pojazdów wyniosła 59,1 ton, czyli o prawie 20 ton przekraczała wartość dopuszczalną. Tak duża masa ładunku spowodowała również przekroczenie dopuszczalnych nacisków podwójnej osi napędowej ciągnika oraz potrójnej osi naczepy - odpowiednio o 3,1 ton i 6,8 ton. Tak znaczne przekroczenia nie pozostają bez wpływu na stan nawierzchni dróg publicznych. Dlatego inspektorzy ITD wstrzymali przewozy drogowe do czasu rozładowania nadwyżki przewożonych ładunków i przywrócenia mas całkowitych i nacisków osi do wartości normatywnych, a wobec podmiotów wykonujących przejazd zostały wszczęte postępowania wyjaśniające.
|