Pierwsze zatrzymanie okazało się dobrze wytypowanym. Kierujący pojazdem w chwili zatrzymania poruszał się bez umieszczonej w tachografie karty kierowcy i jednocześnie z podłączonym pod czujnik ruchu magnesem. Ponadto w trakcie kontroli stanu technicznego pojazdu stwierdzono między innymi: pękniętą szybę czołową pojazdu, uszkodzone lusterko klasy V oraz nieszczelny układ hamulcowy.
W dalszej części dnia inspektorzy udali się na kolejny punkt kontroli mieszczący się na autostradzie A1 w miejscowości Nowe Marzy. Zatrzymano kolejny pojazd, w którym podczas kontroli stanu technicznego stwierdzono pękniętą tarczę hamulcową prawego koła pierwszej osi. Szczegółowa weryfikacja stanu technicznego przy użyciu testera interfejsu OBD ujawniła usterkę układu oczyszczania spalin.
Dodatkowo, po dokładnej analizie danych cyfrowych stwierdzono niezgodność danych ze stanem faktycznym, co dodatkowo potwierdziły błędy wygenerowane w jednostce sterującej pojazdem (ECU). Kierowca przyznał, że w celu ukrycia przerwania odpoczynku lub wykonywanej przerwy kilkakrotnie użył magnesu, którym zakłócał prawidłową pracę czujnika ruchu.
W obydwu przypadkach pojazdami kierowali sami przedsiębiorcy, wobec czego wszczęto wobec nich postępowania administracyjne i w związku ze stwierdzonymi usterkami stanu technicznego pojazdów wydano zakaz dalszej jazdy.
|