W trakcie wstępnej kontroli stanu technicznego naczepy stwierdzono korozję na powierzchni tarcz hamulcowych lewego koła pierwszej osi naczepy oraz lewego i prawego koła trzeciej osi naczepy. W związku z podejrzeniem braku siły hamowania na tych kołach pojazd skierowano do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w celu sprawdzenia skuteczności i sprawności układu hamulcowego naczepy. Podczas badania na urządzeniu rolkowym stwierdzono brak siły hamowania na kołach trzeciej osi naczepy oraz nadmierną różnicę sił hamowania na lewym i prawym kole pierwszej osi naczepy wynoszącą 90%.
Ponadto stwierdzono, że kontrolka na desce rozdzielczej pojazdu samochodowego wskazywała usterkę układu ABS naczepy.
Brak siły hamowania na co najmniej jednym kole pojazdu jest usterką niebezpieczną zgodnie z treścią załącznika do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 maja 2018 zmieniającego rozporządzenie w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz.U. z 2018 r, poz. 948). W związku ze stwierdzeniem usterki niebezpiecznej w układzie hamulcowym wobec przewoźnika i zarządzającego transportem wszczęto postępowania administracyjne. Kierowcy wydano zakaz dalszej jazdy do momentu usunięcia usterek i wykonania badania technicznego stwierdzającego sprawność układu hamulcowego.
|