W dniu 10 lipca br., inspektorzy z Bydgoszczy, pełniąc swoje obowiązki na terenie powiatu inowrocławskiego, zatrzymali do kontroli a następnie zważyli pojazd ponadgabarytowy, który przewoził maszynę budowlaną.
Przeprowadzona weryfikacja parametrów wagowych wykazała przekroczenia następujących wartości:
- długość pojazdu członowego wyniosła 22,11 m, zatem przekroczyła wartość dopuszczalną (16,5 m) o wartość 5,61 m, tj. o 34%,
- szerokość pojazdu członowego wyniosła 2,78 m, zatem przekroczyła wartość dopuszczalną (2,55 m) o wartość 0,23 m, tj. o 9,01%,
- nacisk podwójnej osi napędowej pojazdu wyniósł 21,7 t, zatem przekroczył wartość dopuszczalną (19,0 t) o wartość 2,7 t, tj. o 14,21 %,
- rzeczywista masa całkowita pojazdu członowego wyniosła 56,7t, zatem przekroczyła wartość dopuszczalną (40t) o wartość 16,7t, tj. o 41,75%.
Kierujący okazał do kontroli zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego kategorii VI, które jednak ze względu na przekroczenie dopuszczalnego nacisku na podwójną oś napędową nie mogło zostać uwzględnione. Wykorzystanie bowiem tego zezwolenia jest możliwe tylko wtedy, gdy naciski osi pojazdu przewożącego ładunek ponadgabarytowy nie przekraczają dopuszczalnych wartości.
Z uwagi na stwierdzone nieprawidłowości, w stosunku do przewoźnika zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające zagrożone najwyższą sankcją karną. Dodatkowo, przewoźnik został zobligowany do doprowadzenia w trakcie prowadzonych czynności kontrolnych pojazdu do stanu zgodnego z normatywnością.
|