Inspektorzy dokonali kontroli najnowszego modelu tachografu cyfrowego zainstalowanego w ciągniku samochodowym, który został zarejestrowany po raz pierwszy w kwietniu tego roku. W toku kontroli inspektorzy ujawnili, że urządzenie zostało zmanipulowane poprzez "przeróbkę" czujnika ruchu zainstalowanego w skrzyni biegów i wyłączenie drugiego, niezależnego sygnału ruchu (IMS). Manipulacja ta pozwalała fałszować rzeczywiste aktywności kierowcy przy użyciu magnesu, tak jak to było możliwe w tachografach starszej generacji. W dalszej części kontroli inspektorzy ujawnili, że jednostka transportowa jest wyposażona w zbiorniki paliwa o nominalnej pojemności przekraczającej wartości dozwolone przepisami ADR.
W związku ze stwierdzonymi w trakcie kontroli nieprawidłowościami kierujący został ukarany stosownym mandatem karnym. Wobec przedsiębiorcy wykonującego transport wszczęto postępowanie administracyjne i przed kontynuacją przewozu musiała zostać dokonana wymiana "zmodyfikowanego" czujnika oraz ponowna kalibracja tachografu wykonana w uprawnionym serwisie.
Niepokojącym jest fakt, że inspektorzy z WITD w Bydgoszczy po raz kolejny ujawnili ingerencję w tachograf zainstalowany w nowym pojeździe.
|