Wczoraj, na drodze krajowej nr S10 w pobliżu Torunia inspektorzy transportu drogowego zatrzymali do kontroli zespół pojazdów, który należał do litewskiego przewoźnika.
Podczas kontroli na podstawie analizy danych cyfrowych zawartych w pamięci tachografu cyfrowego oraz na karcie kierowcy, biorąc pod uwagę trasę przejazdu kontrolowanego pojazdu stwierdzono, iż istnieje wysokie prawdopodobieństwo ingerencji w pracę tachografu.
W związku z podejrzeniem manipulacji w instalację urządzenia rejestrującego, pojazd skierowano do serwisu tachografów, gdzie ujawniono niedozwoloną ingerencję w czujnik ruchu (zmanipulowany za pomocą płytki z układem scalonym) oraz dodatkowe urządzenie znajdujące się wewnątrz tachografu, którego zadaniem było wyłączenie drugiego niezależnego sygnału prędkości (IMS).
Zmanipulowany czujnik ruchu oraz emulator sygnału IMS umożliwiały nierejestrowanie przez tachograf rzeczywistych wskazań w zakresie aktywności kierowcy, prędkości pojazdu oraz przebytej drogi. W związku z niedozwoloną ingerencją w urządzenie rejestrujące przewoźnika zobowiązano do wymiany tachografu oraz czujnika ruchu.
Wobec powyższego kierowcę ukarano stosownym mandatem karnym a wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne.
|