W dniu 6 września br. inspektorzy z WITD w Bydgoszczy wytypowali do kontroli dwie 4-osiowe wywrotki przewożące ładunki sypkie. Ponieważ ilość piasku wskazywała, że pojazdy mogą być przeładowane, zostały one zważone. I tutaj przypuszczenia inspektorów całkowicie zostały potwierdzone: zamiast dopuszczalnych 32 t pojazdy ważyły 39,7 t oraz 46,2 t, a naciski ich podwójnych osi napędowych zamiast 19 t, wyniosły 25,0 t oraz 29,3 t. Ponadto w jednym z pojazdów inspektorzy stwierdzili tachograf analogowy – podczas gdy powinien on być wyposażony w cyfrowe urządzenie rejestrujące czas pracy kierowcy. nie posiadał aktualnego okresowego badania technicznego. Jakby tego było mało, pojazd nie posiadał aktualnego okresowego badania technicznego dopuszczającego do ruchu drogowego. Efektem tych kontroli były mandaty karne na kierujących, wszczęte postępowania administracyjne na przewoźników drogowych oraz rozładunki nadwyżek ładunków powodujących nienormatywność mas całkowitych i nacisków osi.
|