Kontroli poddano 7 autobusów, których stan techniczny zweryfikowano wykorzystując wyposażenie Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Stwierdzone usterki obejmowały:
− brak lub nierównomierną siłę hamowania kół tej samej osi; przy dopuszczalnej wartości 30% różnice siła hamowania kół tej samej osi przekraczały 50%, a w jednym przypadku wyniosła ona aż 95%,
− nadmierne luzy w elementów w układzie kierowniczym i zawieszenia,
− nadmierną korozję elementów konstrukcji nośnej,
− wycieki płynów eksploatacyjnych do środowiska.
Autobusy, w których stwierdzono usterki istotne lub stwarzające zagrożenie wyeliminowano z ruchu drogowego, wydając odpowiednio polecenia natychmiastowego zjazdu do warsztatu lub zakazując dalszej jazdy, a kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi z tytułu kierowania pojazdem w stanie technicznym nieodpowiadającym przepisom o ruchu drogowym. Zatrzymane też zostały dowody rejestracyjne. Część pojazdów nie posiadała jednak dowodów rejestracyjnych, gdyż te zostały zatrzymane podczas poprzednich kontroli ITD. Pomimo wcześniejszego wycofania autobusów w złym stanie technicznym, zostały one zastąpione pojazdami, których kondycja również pozostawia wiele do życzenia. Dlatego kontrole stanu technicznego autobusów przewożących dzieci i młodzież do placówek oświatowych są i będą przez inspektorów ITD cyklicznie powtarzane.
|