W dniu 5 czerwca br. we wczesnych godzinach rannych bydgoscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli dwa zespoły pojazdów, przewożące po dwa 20-stopowe kontenery z ładunkami drobnicowymi.
Po skierowaniu na punkt kontrolny pojazdy zostały zważone. Urządzenia pomiarowe wskazały, że zestawy ważą 63650 kg oraz 64200 kg, czyli znacznie więcej niż dopuszczalne 40 ton. Ponadto jeden z kierowców nie posiadał wykresówek dokumentujących jego czas pracy za okres ostatnich 28 dni poprzedzających dzień kontroli, zaś drugi wielokrotnie naruszał dopuszczalne normy prowadzenia pojazdów, przerw w prowadzeniu i odpoczynków, a także prowadził pojazd bez zalogowanej w tachografie swojej karty cyfrowej.
Kolejna kontrola, tym razem pojazdu przewożącego jeden 20-stopowy kontener, wykazała przekroczenie dopuszczalnego nacisku grupy osi naczepy. Ważenie pojazdu wykazało, iż zamiast dopuszczalnych 24 000 kg było ponad 4500 kg więcej. Dodatkowo, inspektorzy ujawnili naruszenia dot. nierejestrowania na karcie cyfrowej czasu pracy, brak kalibracji tachografu i pęknięte tarcze hamulcowe w naczepie.
Kontrole zakończyły się wysokimi mandatami karnymi dla kierowców oraz wszczęciem postępowań administracyjnych wobec przewoźników drogowych. Pojazdy mogły opuścić miejsce kontroli po przywróceniu ich mas całkowitych do stanu zgodnego z przepisami – co wymagało przeładowania kontenerów na inne pojazdy.
|