W trakcie prowadzonych czynności kontrolnych, po pobraniu danych z tachografu oraz karty kierowcy i porównaniu tych zapisów z wykazem zdarzeń zarejestrowanych przez tachograf ujawniono nieścisłości, dające podstawę sądzić, że w przedmiotowym pojeździe mogło zostać zamontowane niedozwolone urządzenie dodatkowe pozwalające na manipulowanie tachografem. W toku dalszych oględzin tachografu oraz czujnika ruchu zamontowanego przy skrzyni biegów, stwierdzono rozbieżności w numeracji znajdującej się na obudowie samego czujnika, jak i numeracji czujnika wprowadzonej w pamięć tachografu. W celu weryfikacji podejrzeń kontrolujących, pojazd skierowano do autoryzowanego serwisu tachografów. Czynności przeprowadzone w serwisie wykazały, że wewnątrz kabiny pojazdu zamontowano wyłącznik drugiego niezależnego sygnału prędkości i drugi czujnik ruchu KITAS 2+. Urządzenia te tworzyły jeden mechanizm za pomocą którego kierowca miał możliwość ingerowania w pracę tachografu i podczas, gdy faktycznie pojazd się poruszał, na karcie kierowcy oraz w pamięci tachografu rejestrowany był postój.
Ujawniony przypadek jest kolejnym w tym roku, który został wykryty przez kujawsko - pomorskich inspektorów.
|