W trakcie kontroli dokonano analizy danych, oględzin tachografu oraz impulsatora zainstalowanego w kontrolowanym pojeździe.
Stwierdzono, iż numer impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów różni się od numeru impulsatora sparowanego z tachografem, co wskazywało na podłączenie do instalacji tachografu drugiego czujnika ruchu. W pamięci urządzenia rejestrującego stwierdzono liczne usterki świadczące o możliwości ingerencji. Kontrolowany pojazd skierowano do uprawnionego serwisu tachografów, gdzie stwierdzono, iż w instalacje tachografu wpięty jest dodatkowy czujnik ruchu oraz wyłącznik drugiego sygnału prędkości.
Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne oraz zobligowano go do przeprowadzenia ponownej kalibracji i sprawdzenia tachografu po usunięciu niedozwolonego urządzenia. Pojazd skierowano na parking depozytowy do czasu uiszczenia kaucji za stwierdzone podczas kontroli naruszenia.
|