Analiza danych cyfrowych pobranych z karty kierowcy oraz z tachografu cyfrowego, wzbudziła podejrzenia inspektorów, że w kontrolowanym pojeździe najprawdopodobniej zostało zamontowane niedozwolone urządzenie dodatkowe, pozwalające na manipulowanie czasem pracy kierowcy. Po przeprowadzeniu dodatkowych czynności wyjaśniających a także po rozmowie z kierowcą, ten zdecydował się na oddanie pilota, którym posługiwał się w celu aktywowania niedozwolonego urządzenia. Z uwagi na poczynione ustalenia, pojazd został skierowany do specjalistycznego serwisu tachografów, gdzie ustalenia inspektorów się potwierdziły. W pojeździe znaleziono bowiem dwa niedozwolone urządzenia. Pierwsze zostało wpięte w instalację odpowiedzialną za pracę tachografu. Drugie natomiast znaleziono w impulsatorze zamontowanym obok skrzyni biegów, gdzie wlutowano dodatkowy układ elektroniczny. Oba te urządzenia stanowiły jedną całość, która pozwalała na zakłócanie prawidłowej pracy tachografu.
W stosunku do nieuczciwego przewoźnika wszczęto postępowanie wyjaśniające, natomiast kierowcę ukarano stosownym mandatem karnym. Dodatkowo, pracownicy serwisu tachografów, dokonali demontażu niedozwolonego urządzenia i przywrócili instalację odpowiedzialną za pracę tachografu do jej pierwotnego stanu.
|