W związku z tym, że przewozy podlegały obowiązkom rejestracji czasu pracy inspektorzy dokonali kontroli zainstalowanych w ciągnikach samochodowych tachografów cyfrowych wraz z ich instalacją elektryczną.
W toku kontroli inspektorzy ujawnili, że urządzenia zostały zmanipulowane poprzez podłączenie do nich układów elektronicznych, które miały na celu możliwość "sterowania" drugim, niezależnym sygnałem ruchu (IMS), który ma chronić przed próbami ingerencji w zapisy tachografu i jest wymagany w pojazdach dopuszczonych do ruchu po 2012 roku. Niedozwolonej "przeróbce" poddano także czujniki ruchu zainstalowane w skrzyniach biegów.
W związku ze stwierdzonymi w trakcie kontroli nieprawidłowościami kierujący zostali ukarani stosownymi mandatami karnymi, a wobec przedsiębiorców wykonujących przewozy wszczęto postępowania administracyjne.
Ponadto przed rozpoczęciem dalszej jazdy przewoźnicy zostali zobligowany do wymiany części, w których dokonano ingerencji oraz wykonania sprawdzenia okresowego tachografu w uprawnionym serwisie.
Należy podkreślić, że jest to kolejny już przypadek ingerencji w instalację tachografu cyfrowego, ujawniony w ostatnich dniach przez inspektorów z WITD w Bydgoszczy.
|