W trakcie prowadzonych czynności stwierdzono, że kontrolowany ciągnik samochodowy dopuszczony do ruchu po raz pierwszy dnia 05.09.2006 r. nie został wyposażony w wymagane cyfrowe urządzenie rejestrujące. Kontrolowany pojazd został wyposażony tylko i wyłącznie w tachograf analogowy. Na słupku drzwi kabiny znajdowała się cecha legalizacyjna z przeprowadzonego w dniu 16.01.2021 r. badania okresowego urządzenia rejestrującego, którego nie stwierdzono w kontrolowanym pojeździe. Przedmiotowa cecha legalizacyjna nie potwierdzała ważnego na dzień kontroli sprawdzenia okresowego zamontowanego w pojeździe tachografu analogowego.
Ponadto, w wyniku organoleptycznej kontroli stanu technicznego stwierdzono, że kontrolowana naczepa ciężarowa posiada usterki zakwalifikowane jako niebezpieczne i ujęte w załączniku nr 1 rozporządzeniu MSWiA z dnia 5 listopada 2019 r., w sprawie kontroli ruchu drogowego tj., brak klocków hamulcowych przy tarczy hamulcowej, korozję tarczy hamulcowej oraz brak siłownika hamulcowego i zacisku hamulcowego przy prawym kole pierwszej osi naczepy ciężarowej.
Należy zauważyć, iż naruszenie dot. nieodpowiedniego tachografu, inspektorzy z WITD w Bydgoszczy stwierdzili również w trakcie poprzedniej kontroli drogowej, przeprowadzonej w dniu 08.01.2021 r, której poddany został ten sam kierowca i pojazd.
Z tytułu stwierdzonych naruszeń wobec przedsiębiorstwa oraz zarządzającego transportem zostało wszczęte przez Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego postępowanie administracyjne, natomiast kierującemu wydano zakaz dalszej jazdy do czasu usunięcia usterek w niesprawnej naczepie.
|