W wyniku wstępnej kontroli stanu technicznego przeprowadzonej na punkcie, stwierdzono że ww. naczepa ciężarowa posiada na osi II i III nadmiernie skorodowane tarcze hamulcowe. W związku z powyższym pojazd skierowano na szczegółową kontrolę stanu technicznego do najbliższej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów.
Podczas szczegółowej kontroli na urządzeniu rolkowym nie stwierdzono żadnych sił hamowania na kole prawym II osi naczepy. Największa zarejestrowana przez urządzenie rolkowe w trakcie badania siła wyniosła 0,44 kN i stanowiła opór toczenia (zarejestrowana wartość nie przekraczała zmierzonych w trakcie badania oporów toczenia).
Dodatkowo stwierdzono, że na III osi naczepy występowała zbyt duża różnica sił hamowania w układzie hamulca roboczego - różnica 52%.
W związku ze stwierdzoną usterką niebezpieczną a także w związku z nieuiszczeniem kaucji na poczet ewentualnej kary pieniężnej, pojazd usunięto na parking depozytowy
Z tytułu stwierdzonego naruszenia przepisów wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne.
|