Pierwsza kontrola miała miejsce w dniu 28 października br. na obwodnicy Torunia. Analiza dokumentów przewozowych pozwoliła przypuszczać, iż pojazd może być przeładowany. Potwierdziło to ważenie pojazdu, gdzie uzyskany wynik to 60,8 t. Tak duża masa przewożonych kontenerów doprowadziła również do przekroczenia dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej. Pojazd został skierowany na parking strzeżony.
Kolejna kontrola, tym razem w dniu 29 października br., wieloosiowego pojazdu przewożącego dwa dwudziestostopowe kontenery również zakończyła się przejazdem przez wagi ITD.
Również w tym przypadku inspektorzy się nie pomylili, a waga wskazała 62,15 t. Mimo konfiguracji 8 osiowego pojazdu doszło do przekroczenia dopuszczalnych nacisków podwójnej osi napędowej oraz potrójnej osi nie napędowej naczepy.
Kontrolowane pojazdy, których rzeczywista masa całkowita wynosiła ponad 60 t. nie były również pilotowane przez co najmniej jeden pojazd, co również jest naruszeniem przepisów ustawy prawo o ruchu drogowym.
W każdym z powyższych przypadków kontrole zakończyły się wszczęciem postępowań administracyjnych, a kierowcy zostali ukarani stosownymi mandatami karnymi.
|